چگونه میز کنفرانس مناسب را انتخاب کنیم؟
پاسخ به این سوال با توجه به اینکه اتاق کنفرانس و جلسات مکانی اساسی برای برنامه ریزی استراتژیک و اتخاذ تصمیمات مهم تأثیرگذار بر تجارت شماست ، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
یک اتاق کنفرانس با طراحی مناسب می تواند بحث های مهم را تسهیل کند و می تواند منبعی از ایده ها و جلسات سازنده با مشتریان ، تأمین کنندگان و همکاران شما باشد.
میز ، عنصر اصلی مبلمان اتاق کنفرانس است و با توجه به اینکه تنوع زیادی دارد ، انتخاب مورد مناسب برای نیازهای شما آسان نیست. در اینجا چند نکته و برخی عناصر وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید صحیح ترین انتخاب را انجام دهید.
عنصر اصلی اتاق محل مذاکره شما با شرکای تجاری میز کنفرانس است. این مهمترین مبلمان برای دفتر مدیر مدرن است. این جدول محلی را برای امضای مهمترین قراردادهای شرکت ارائه می دهد.
امروزه بازار مبلمان اداری تعداد زیادی از وسایل اداری را ارائه می دهد. بنابراین چگونه می توان میز کنفرانس مناسب را انتخاب کرد؟
حتما بخوانید: آنچه باید در مورد طراحی و ساخت میز کنفرانس بدانید
1. اندازه اتاق
اولین چیزی که باید به آن فکر کنید ، اندازه اتاق شماست. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای میز هر دو صندلی وجود دارد ، بنابراین آنها می توانند به راحتی از میز دور شوند و همچنین برای افرادی که نیاز دارند به راحتی به تمام قسمت های اتاق دسترسی داشته باشند.
درها و پنجره های اتاق را در ذهن داشته باشید و مطمئن شوید که به راحتی در دسترس هستند. همچنین باید در نظر بگیرید که اتاق چه عملکرد دیگری دارد. به عنوان مثال ، اگر اتاق کنفرانس شما مبلمان دیگری یا ایستگاه صوتی / تصویری را در خود جای داده است ، باید این فضا را نیز در نظر بگیرید.
با در نظر گرفتن میز خود در رابطه با سایر مبلمان موجود در اتاق ، باید از اشتباه جفت شدن میز خود با صندلی های نامناسب و نامتناسب که ممکن است به نظر بیجا و غیرعملی باشد ، اجتناب کنید. طبق تجربه ما ، مردم معمولاً صندلی هایی را انتخاب می کنند که خیلی بزرگ یا کوچکتر از میز آنها نباشد و باعث ناراحتی مهمانان شود.
اگر نمی توانید یک چیدمان صحیح در اتاق ایجاد کنید ، یک پیشنهاد غیر الزام آور بخواهید. اندازه میز کنفرانس مهمترین گزینه ای است که باید به آن توجه کنید. باید با اندازه اتاق مطابقت داشته باشد تا همه شرکت کنندگان بتوانند به راحتی بلند شوند ، بنشینند و در اتاق جلسات حرکت کنند.
برای مطالعه بیشتر شما: همه چیز درباره خرید میز کنفرانس وجلسه از ابعاد تا انواع
2. تعداد صندلی ها
سپس ظرفیت اتاق را تعیین کنید تا تعداد صندلی کنفرانس مورد نیاز خود را محاسبه کنید. همچنین ممکن است به این فکر کنید که برای اتاق کنفرانس چه نوع صندلی هایی را در نظر دارید. این به شما کمک می کند تعداد صندلی های اطراف میز خود را قرار دهید. یادتان باشد که حتی وقتی میز پر است ، فضای کافی برای مهمان دادن در اختیار مهمانان خود قرار دهید. به خاطر داشته باشید که حداقل فضای پهنای صندلی کنفرانس حدود 75 سانتی متر است.
بیشتر خوانید: بهترین صندلی اتاق کنفرانس
3. نوع میز
سپس با در نظر گرفتن جنبه های مربوط به راحتی و کارایی ، نوع میز متناسب با نیازهای آینده شغلی خود را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انواع میزهای کنفرانس که باید برای انتخاب خود انتخاب کنید ، ترجیحاً در اشکال و اندازه های مختلف موجود باشد. آنها همچنین باید مدولار باشند تا بتوانند آنها را با توجه به تنظیمات مختلف مانند نعل اسب ، بیضی ، مربع ، مستطیل ، مدرسه و ... ترکیب کنند.
بدانید که جداول بسته به درجه انعطاف پذیری که می خواهید داشته باشید ، به سه نوع زیر تقسیم می شوند:
میزهایی با پایه های تاشو
میزهای چرخ دار با صفحه روی صفحه
جداول ثابت
3.1 میزهایی با پایه های تاشو
میزهایی که دارای پایه های تاشو هستند برای اتاقهایی که برای تعداد متغیری از افراد یا برای عملکردهای مختلف استفاده می شود ، از جمله:
جلسات
دوره های آموزشی؛
ناهار یا شام
ضیافت؛
ارائه ها
انواع مختلف رویدادها
در واقع این میزها می توانند به راحتی جمع شده ، انباشته ، حمل و نقل شوند و در خارج از اتاق ذخیره شوند. این ویژگی ها به ویژه در هتل های تجاری که معمولاً هم اتاق های بزرگ چند منظوره و هم اتاق های جلسات کوچک دارند بسیار مورد توجه قرار می گیرد.
بدانید که اصولاً این جداول باید توسط دو نفر اداره شوند.
3.2 میزهای چرخ دار با صفحه روی صفحه
میزهای روی چرخ که می توانند به صورت عمودی کج یا جمع شوند می توانند با تکان دادن روی آنها ذخیره شوند تا فضای ذخیره سازی کاهش یابد. این میزهای قابل انباشت معمولاً در اتاق های کوچک یا متوسط که نیاز به برخی از انعطاف پذیری دارند استفاده می شود.
آنها این مزیت را دارند که می توانند توسط یک نفر اداره شوند.
3.3 جداول ثابت
از طرف دیگر ، جداول ثابت نیازی به انعطاف پذیری ندارند و معمولاً در پیکربندی های ایستا و در یک اتاق واحد استفاده می شوند.
4. زیبایی شناسی
اگر میز کنفرانس اولین چیزی است که برای اتاق جلسات خود خریداری می کنید ، فکر کنید که چگونه طراحی بقیه مبلمان تأثیر می گذارد. در غیر این صورت ، باید مبلمان موجود خود را در نظر بگیرید تا مشخص شود کدام میز کنفرانس مناسب ترین است.
اشکال مختلف جداول یک یا مدولار موجود است که می توانید از آن ها انتخاب کنید: میزهای گرد ، مستطیل ، مربع ، نیم دایره.
شکل هایی را انتخاب کنید که عملکرد فضا و تأثیر شکل ظاهری اتاق کنفرانس را به حداکثر برساند.
سپس مواد و رنگ میزها را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که مواد در برابر خراش ، ضربه و مایعات با درجه حرارت بالا مقاوم هستند. تمیز کردن و نگهداری آنها نیز باید آسان باشد.
به عنوان مثال ، ورقه پلاستیکی خلاصه همه این مشخصات است و در طیف گسترده ای از رنگهای جامد و چوب های تقلیدی موجود است. بنابراین این یک راه حل عالی برای یک میز است.
از طرف دیگر پایه های میزها ترجیحاً باید از فولاد یا آلومینیوم ساخته شوند که از مواد مقاوم ، عملکردی و حجیم نیستند. آنها همچنین در انواع مختلفی از پوشش ها مانند آبکاری کروم ، پوشش پودر در رنگ های مختلف و آندایزینگ موجود هستند.
5. منابع نیرو
به احتمال زیاد از تلفن ها ، لپ تاپ ها ، میکروفون ها و یک ایستگاه ویدیویی صوتی در اتاق کنفرانس شما استفاده می شود. به همین دلیل ، نحوه قرارگیری منابع تغذیه و تأثیر این تجهیزات بر عملکرد جدول را در نظر بگیرید. بدون شک ترجیح داده می شود در وسط یک جلسه مهم از درهم پیچیدن کابل ها ، دوشاخه ها و سیم ها خودداری کنید.
بنابراین اطمینان حاصل کنید که تعداد کافی پریز برق و پورت USB برای همه افراد حاضر در میز و علاوه بر این موارد اضافی برای نیازهای اضافی ، در اختیار داشته باشید.
در آخر ، به یاد داشته باشید که جداول کنفرانس در بودجه شما متناسب است. گزینه های مختلفی در محدوده قیمت های مختلف موجود است. بدیهی است که قیمت ها می توانند با توجه به اندازه جدول ، موادی که با آن ساخته شده و اینکه بخشی از یک مجموعه کم و بیش جدید است ، متفاوت باشند.
برای استفاده از مشاوره کارشناسان ما در مورد دکوراسیون اداری با شماره 02144620086 تماس حاصل فرمایید