حرفه ای دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید
امروزه ایجاد یک تصویر مثبت از شرکت و برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که فکر و ذهن مردم را به سرعت به سمت یک فکر و اندیشه ای مثبت هدایت کند.
حرفه ای دکوراسیون اداری خود را طراحی کنید
امروزه ایجاد یک تصویر مثبت از شرکت و برند شما از اهمیت زیادی برخوردار است به طوری که فکر و ذهن مردم را به سرعت به سمت یک فکر و اندیشه ای مثبت هدایت کند.
بیشتر بخوانید: " انواع مبلمان اداری "
تمامی برندها سعی دارند تا با ایجاد فضایی مثبت، روی ذهن مشتریان خود تاثیر بگذارند.
این روزها دکوراسیون اداری به صورت حرفه ای میتواند بسیار روی مثبت اندیشی برند شما تاثیرگذار باشد.
طراحی خاص و منحصر به فرد برای یک مکان اداری میتواند کارکنان آن مکان را با تایید ارزش های شرکت نیرومند سازد و اعتبار کاری که آن ها انجام می دهند را از پیش، بیشتر کند.
اکثر ما بیشترین ساعات خود را به دور از خانه و در محل کار خود می گذرانیم به همین دلیل بی تفاوت بودن نسبت به محلی که بیشترین وقت خود را در آن میگذرانیم میتواند بسیار تاثیر منفی روی ذهن ما بگذارد.
محیط هایی که بسیار شلوغ، نامرتب، کثیف و چیدمانی نامتعادل دارند بسیار حس کسل کننده ای را به کارکنان و هم به مراجعه کنندگان انتقال می دهند.
در نتیجه باید به محل و محیط کار اهمیت ویژه ای داد و طراحی دکوراسیون حرفه ای و متناسب با آن مکان در نظر گرفت.
هرگز نمی توان یک دکوراسیون واحد برای تمامی مکان های اداری در نظر گرفت زیرا دکوراسیون داخلی هر مکان با توجه به ابعاد، نور و شغل مورد نظر آن مکان تعیین می شود.
به عنوان مثال نمی توان یک دکوراسیون و چیدمان را برای مطب و مکانیکی در نظر داشت زیرا هر کدام طراحی و چیدمان منحصر به خود را می پذیرند.
بیشتر بخوانید: " چگونه بهترین طراحی داخلی را برای مطب خود پیاده کنیم "
یکی از مهم ترین اصول دکوراسیون که قبل از شروع هر کاری باید به آن توجه نمود، انتخاب رنگ مناسب برای آن مکان می باشد.
ایجاد یک طراحی مناسب و حرفه ای اداری باعث پیشرفت شرکت در آینده خواهد شد.
تولید بیشتر در راستای ایجاد فضای مناسب و امن برای کارکنان
در صورتی که دفتر شما نیاز به حمل و نقل سنگین داشته باشد این اطمینان را برای کارکنان خود ایجاد کنید که راه حل های امن همانند آسانسورهای مکانیکی در شرکت شما رعایت شده است .
فراموش نکنید که بلند کردن، کشیدن، هل دادن، حمل و ... به صورت متداول از عوامل اصلی آسیب به کارکنان است.
در انتخاب میز اداری متناسب با کارمندان اطمینان حاصل فرمایید زیرا انتخاب میز و صندلی اداری غیر استاندارد میتواند به مرور زمان پیشامدهای ناگواری را به وجود بیاورد.
بیشتر بخوانید: " مبلمان اداری مدرن برای کسب و کار جدید "
پس قبل از طراحی داخلی محل کار خود حتما به این اصول توجه فرمایید.
چگونه می توان برای پیشرفت یک کسب و کار برنامه ریزی کرد؟
ما در این مطلب سعی داریم اطلاعاتی را در مورد دکوراسیون اداری حرفه ای و چگونگی چیدمان مبلمان اداری با شما درمیان بگذاریم.
نکاتی در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب
انتخاب رنگ در یک دکوراسیون حرفه ای
از عوامل تاثیرگذار بر روحیه کارکنان، رنگ مناسب محیط می باشد، بنابراین انتخاب رنگی که متناسب با فعالیت کارکنان باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در صورتی که فضای دفتر و محل کار کوچکی دارید از رنگ های روشن استفاده کنید و اگر محیط کار بزگی دارید ترجیحا از رنگ های تیره برای گرم تر نشان دادن محیط استفاده کنید.
نورپردازی و توجه به روشنایی محیط کار
منظور از روشنایی و نورپردازی به این معنی نیست که نور به حدی زیاد باشد که چشم را اذیت کند و باعث خستگی و چشم درد کارکنان شود زیرا اگر نورپردازی توسط متخصصان آن انجام نشود ممکن است به مرور زمان باعث مشکلات چشمی شود.
بیشتر بخوانید :" میز شیشه ای و فواید آن "
استفاده از تابلوها و نقاشی هایی روی دیوار متناسب با محیط میتواند آن حس کسل کننده یک محیطی با دیوار خالی را از بین ببرد.
تمامی این موارد علاوه بر حس نشاط در بین کارکنان باعث حس مثبت در بین مراجعه کنندگان هم می شود.
انتخاب مبلمان اداری متناسب با محیط کار
همانطور که در قبل هم اشاره کردیم ما بیشترین وقت خود را در محیط کار میگذرانیم پس انتخاب مبلمان اداری مناسب باعث کاهش مشکلات ناشی نشستن زیاد در طول روز می شود.
در نتیجه خرید میز اداری و صندلی اداری مناسب و با کیفیت مهم ترین اصل در محیط کاری می باشد.
داشتن فایل و قفسه به صورت مجزا برای هر اتاق
برای داشتن اتاقی مرتب نیاز است که هر اتاق به صورت مجزا دارای قفسه و فایل باشد تا تمامی پرونده ها به صورت مرتب در محل خود قرار بگیرند تا تمامی افراد راحتتر به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند.
استفاده از تزئینات و روح بخشیدن به محیط کار
استفاده از گلدان ها، آکواریوم، عکس ها و آثار هنری، محیط را از حالت خشک و بی روح خارج می کند.
انتخاب یک تم مناسب برای انسجام محیط کار
اگر از یک تم خاص برای طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، انتخاب مبلمان اداری، رنگ دیوارها، تزئینات و هر آن چه که در محیط کاری خود به آن احتیاج دارید، آسان تر است.
استفاده از چند تم در طراحی دکوراسیون داخلی میتواند باعث شلوغ نشان دادن محیط کار شود.
وسایل کارتان را متناسب با اندازه محیط انتخاب کنید
برخلاف تصورات شما محیط های کوچک برای اجرای دکوراسیون حرفه ای می توانند در اکثر مواقع کارآمد تر باشند زیرا در محیط های کوچک فضای کمتری برای رخ دادن خطا وجود دارد.
پس اگر محیط کاری کوچکی دارید به این معنا نیست که نمی توانید فضایی با دکوراسیون حرفه ای را در آن ایجاد کنید.
فضاهای کوچک میتوانند ازیک محیط محدود، محیطی با ظرافت کامل و دکوراسیون حرفه ای ایجاد کنند.
ایده هایی برای دکوراسیون محیط اداری کوچک
بیشترین استفاده از نور و ایجاد فضای باز
در فضاهای کوچک تمامی راه های ورودی نور به داخل محیط را باز بگذارید، زیرا نور طبیعی باعث آرامش روانی کارکنان می شود و همینطور فضای اتاق را بزرگتر و بازتر نشان می دهد.
مبلمان مناسب با اندازه فضا
در هنگام انتخاب مبلمان اداری حتما به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید زیرا محیط کار شلوغ باعث استرس و سردرگمی و عدم تمرکز کارکنان می شود.
ایجاد فایل و قفسه
کمدهای فایلی میتواند به مرتب بودن فضاهای کوچک کمک بسیاری کند.
استفاده از پارتیشن های اداری به جای اتاق
در فضاهای کوچک به جای طراحی چندین اتاق برای کارکنان هر بخش، می توان از پارتیشن های اداری برای جداسازی محیط کارکنان از هم استفاده کرد که این کار باعث باز نشان دادن فضای اتاق های کوچک می شود.
بیشتر بخوانید: " تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و پارتیشن اداری دو جداره "
در محیط های کوچک در انتخاب وسایل دقت کنید که از کوچک تر شدن فضا جلوگیری کنید.
به عنوان مثال به جای میز کنفرانس می توانید از میزها و صندلی های کوچک استفاده کنید.
می توانید از با قرار دادن مانیتورها روی دیوار به جای روی میز از شلوغ شدن فضا جلوگیری کنید .
در نتیجه فضاهای کوچک نباید مانع موفقیت و عدم کسب و کار شما شود.
کلام آخر
خانه دوم هر کس محل کار اوست پس بدیهی است که محیط کار همچون محیط خانه برآورنده آرامش روحی افراد باشد تا کارکنان ضمن کسب درآمد و پیشرفت کار، روز خود را به خوبی بگذرانند.