پارتیشن اداری آلومینیومی

پارتیشن اداری آلومینیومی یکی از انواع پارتیشن اداری می باشد که دارای فریم هایی از جنس آلومینیوم هستند و با مواد دیگری نظیر شیشه و یا MDF ترکیب می شوند. پارتیشن بندی علاوه بر زیبایی ، سبب می شود تا بتوان در سریع ترین زمان و آسان ترین راه از فضای موجود بهترین استفاده را کرد.

ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا ، قصد داریم تا در این مقاله به بررسی پارتیشن های اداری از نوع آلومینیومی آن از نظر قیمت ، استحکام ، زیبایی و موارد دیگر بپردازیم.با ما همراه باشید.

   

مشخصات پارتیشن آلومینیومی

در پانل های اصلی پارتیشن آلومینیومی از فریم رو کار استفاده می شود.

در جداره های میانی این نوع پارتیشن امکان نصب کرکره های قابل تنظیم وجود دارد.

شیشه های مورد استفاده در پارتیشن آلومینیومی به سه گروه : سند بلاست ، سکوریت و شیشه معمولی تقسیم می شوند.

می توان از درب های تمام چوب ، تمام شیشه و یا ترکیبی بدون محدودیت ارتفاع استفاده کرد.

ارتفاع یونیت در پارتیشن آلومینیومی حتی تا زیر سقف محیط قابل اجرا می باشد.

به دلیل وجود شیشه در پانل میانی می توان آرم و طرح شرکت را به صورت سند بلاست اجرا کرد.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

ویژگی های پارتیشن آلومینیومی

استفاده از پارتیشن اداری آلومینیومی (پارتیشن شیشه ای) یکی از راه های مناسب برای مدرن نشان دادن فضا است. همچنین باعث می شود تا فضای شما بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این سیستم پارتیشن آلومینیومی از نظر استحکام جزء مستحکم ترین نوع پارتیشن اداری می باشد که قابلیت نصب کرکرۀ قابل کنترل بین جداره های شیشه ای آن وجود دارد. از دیگر ویژگی های آن می توان به سبک بودن و مقاوم بودن در برابر رطوبت اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری مدرن و کاربرد های آن

چرا پارتیشن اداری آلومینیومی؟

بهترین راه برای فضا سازی مناسب و ایجاد رابطه کاربری بالا استفاده از پارتیشن اداری است ، که نوع آلومینیومی آن بسیاری از مشکلات را در فضای اداری حل کرده است. به این دلیل که به آسانی قابل جدا سازی و جمع آوری هستند. از این رو می توان در هر زمان آنها را جدا و جمع کرد و در مکانی دیگر دوباره از نو نصب نمود. به علاوه در نکاتی که در ادامه خواهیم گفت مقرون به صرفه نیز هستند.

از دیگر مزیت های پارتیشن آلومینیومی می توان به این موضوع اشاره کرد که در نور پردازی محیط بسیار مفید هستند و همچنین قابل بازیافت می باشند.

بیشتر بخوانید : ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

انواع پارتیشن آلومینیومی

 

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

در پارتیشن آلومینیومی تک جداره فرم اصلی و اسکلت بندی آن از فلز آلومینیوم است و از MDF  و شیشه می توان برای پر کردن فضای میانی آن استفاده کرد. قطر این نوع پارتیشن بین 4 تا 6 سانتی متر می باشد و عرض و ارتفاع آن هم بسته به نوع محیط و نظر مشتری در دو نوع کوتاه – بلند و نیمه بلند متغیر است. از مزایای این پارتیشن حمل سریع و آسان و تغییرات سریع است ولی باید متذکر شد که در برابر صدا و حرارت عایق نمی باشد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری متحرک و مدل های آن

پارتیشن آلومینیومی دوجداره

از پارتیشن های دو جداره بیشتر برای جلو گیری از مزاحمت چه دیداری و چه شنیداری استفاده می شود. برای پر کردن فضای میانی در این نوع پارتیشن از سه لایه MDF  استفاده می شود که لبه های آن با نوار PVC عایق بندی شده است. ضخامت این نوع از پارتیشن تقریبا 12 سانتی متر می باشد و در هر ارتفاعی قابل استفاده است. همچنین می توان از شیشه های دو جداره در این پارتیشن استفاده کرد که نوع شیشه ها و ارتفاعشان با توجه به نور محیط و انتخاب مشتری مشخص می شود.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

پارتیشن آلومینیومی آکوستیک

این نوع از پارتیشن آلومینیومی دو جداره کاملا عایق صوتی می باشد. پارتیشن دو جداره آکوستیک نیز در دو نوع MDF و شیشه ای تولید می شود با این تفاوت که شیشه آن 4 جداره بوده و صدا از آن عبور نخواهد کرد. شیشه 4 جداره آن شامل گاز میانی و پانل دو جداره نیز دارای فوم عایق می باشد. عواملی هم چون گردش هوا و عایق شدن صدا در ارتفاع پارتیشن آکوستیک مؤثر است.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری چیست ؟

·          

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای یک راه مفید و مدرن برای جداسازی فضای کاری پرسنل  می باشد که در سراسر جهان از آن استفاده می شود. علاوه بر پارتیشن های معمولی شیشه ای که دارای فریم هستند نوع دیگری وجود دارد که به اصطلاح به آن فریم لس به معنی بدون فریم می گویند . وجود دو ویژگی زیبایی و شفافیت سبب اضافه شدن ظرافت به محیط کار می شود.

شاید در ابتدا فکر کنید که برای داشتن دیواری از جنس شیشه باید مبلغ قابل توجهی را بپردازید. اما در این متن تلاش داریم تا  با افزایش آگاهی ، چشم شما را به روی  حقیقت باز کنیم. برای مثال یکی از ابتدایی ترین ویژگی های آن افزایش نور محیط و امکان نظارت بر پرسنل می باشد

بیشتر بخوانید : ویژگی های پارتیشن اداری شیشه ای

 

کاهش صدا

اگر محیط کاری شما شلوغ است و فکر می کنید که دیواره های شیشه ای توانایی جلوگیری از آلودگی صوتی را ندارند سخت در اشتباه هستید. یکی از اصلی ترین ویژگی های پارتیشن اداری شیشه ای از بین بردن امواج صوتی و جلوگیری  از آلودگی صوتی می باشد. به همین جهت این نوع از پارتیشن علاوه بر جدا سازی و تقسیم بندی فضا ، محیطی آرام جهت آرامش و تمرکز کارمندان به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری و نکات مربوط به آن

استفاده از نور طبیعی

به طور قطع می توان گفت که هر اداره و دفتری نیازمند نور زیادی می باشد. و این چیزی است که درب و پنجره های معمولی نمی توانند آن را برای شما فراهم نمایند. پارتیشن های شیشه ای قادر خواهند بود تا از حد اکثر نور جهت روشنایی فضا استفاده کنند و علاوه بر این سبب بزرگ تر نشان دادن محیط نیز شوند. وجود نور طبیعی در فضا در خلق و خوی کارمندان نیز بسیار مؤثر است. همچنین نه تنها تمرکز و فعالیت روز مره را بهبود می بخشد ، بلکه موجب افزایش خلاقیت می گردد. نکته دیگر اینکه نور خورشید به دلیل دارا بودن ویتامین D ، در عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است و موجب می گردد تا کارمندان کمتر دچار مریضی شوند.

علاوه بر موارد گفته شده به این نکته توجه داشته باشید که نور طبیعی با کاهش استفاده از وسایل روشنایی ، سبب صرفه جویی در هزینه های مصرفی از جمله برق شده و از این رو شما می توانید بخشی از هزینه ساخت و راه اندازی پارتیشن شیشه ای را جبران نمایید.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری شیشه ای

حمل و نقل و نصب آسان

تنها موارد استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای کاهش هزینه قبض های مصرفی نیست. دیوار های شیشه ای علاوه بر شفاف بودن ، بدون نیاز به تعطیلی دفتر کار و هر گونه اختلال و عملیات عمرانی می توانند به راحتی چند اتاق جدید را برای شما به وجود آورند. همچنین هر زمان که نیاز داشتید ، می توانید این دیوار ها راجدا کرده و فضای پیشین خود را دوباره به وجود آورید که این یک ویژگی منحصر به فرد به حساب می آید. ضمنا می توانید از این دیوار ها در مکانی دیگر نیز استفاده نمایید و برای حمل آن نیز نیاز به هزینه زیادی نخوا هد بود.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری دو جداره

جلب توجه مشتری

حضور مشتری و ارباب رجوع برای اولین بار در دفتر خیلی مهم است. داشتن یک محیط شیک و مدرن در عین زیبایی و کار آمدی می تواند سبب جلب توجه مشتری شود. به همین منظور لازم است تا دفتری شیک و مدرن داشته باشید.

استفاده از پارتیشن های شیشه ای با ایجاد حس آرامش و افزایش آن در ذهن مشتری سبب می شود تا تصمیم گیری برایشان آسان تر شده و از این رو موجب گسترش کسب و کار و تجارت شما می گردد.

 

پارتیشن های آلومینیومی از نظر قیمت

قیمت پارتیشن های شیشه ای آلومینیوم و استیل نسبت به انواع دیگر آن کمی بالاتر است ولی این امر موجب نمی شود تا به سمت آن نروید. استفاده از آلومینیوم به عنوان فریم و شیشه در فضای میانی آن باعث زیبایی بیشتر محیط اداری و بزرگ تر نشان دادن آن می شود و به دلیل مقاوت بالای آن نیاز به تعمیرات مکرر نمی باشد. از این رو خیال شما را از هزینه های جانبی  در آینده راحت می کند و می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید.

همانطور که گفته شد ، پارتیشن های شیشه ای دارای انواع مختلفی می باشند. به طور مثال می توان به پارتیشن های دارای فریم آلومینیومی و بدون فریم ، انواه تمام قد یا نیمه بلند تک جداره و دو جداره  اشاره کرد ، که میتوانید بسته به نوع نیاز خود آن را سفارش دهید. علاوه بر این اگر شما طرح خاصی در ذهن دارید می توانید تا از سازندگان بخواهید آن ها را به صورت سفارشی برایتان تولید کنند.

از وبسایت تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران

” مبلمان اداری آدینا “

دیدن فرمایید