نصب پارتیشن اداری ام دی اف

نصب پارتیشن اداری ام دی اف عنوان مقاله امروز ما در تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا می باشد. در این مقاله جنبه های مختلف نصب پارتیشن اداری را مورد بحث قرار خواهیم داد. در ادامه همراه ما باشید.

امروزه وجود حریم خصوصی از نظر مدیران و کارمندان امری مهم و ضروری به شمار می رود. زیرا با این کار افراد و گروه های کاری از یکدیگر جدا می شوند ، سبب افزایش خلاقیت و نو آوری در عمل آن ها می شود و در نتیجه راندمان کاری را بالا می برد. برای پارتیشن بندی در اداره و دفتر کاری خود باید به نوع کار خود توجه داشته باشید و متناسب با آن اقدام به اجرای طرح مورد نظر نمایید. مثلا در کاری چون روزنامه نگاری وجود حریم خصوصی امری بیهوده تلقی میشود ، زیرا در این کار همکاری و تعامل هرچه بیشتر کارکنان حرف اول را می زند. بنابراین اجرای پارتیشن بندی باید به گونه ای باشد تا این تعامل و همکاری به حداکثر میزان خود برسد. با استفاده از پارتیشن بندی مناسب می توان کارکنان خود را از یکدیگر جدا کرده و به صورت تیمی دسته بندی نمایید تا در هر بخش بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و همچنین سایر بخش را درگیر و اشغال نکنند. علاوه بر این برای شما به عنوان مدیر نیز مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت از جمله اینکه باعث می شود تا به طور شفاف بر تمامی بخش ها نظارت داشته باشید و برای سرکشی به هر بخش وقت شما تلف نمیشود.

   

پارتیشن تک جداره و دوجداره ام دی اف اداری

از مزیت های پارتیشن دو جداره می توان به این نکته اشاره کرد که می توان در بین جدار های شیشه از پرده های کرکره ای استفاده کرد. پرده ها را می توان در طرح و رنگ های مختلفی با اندازه 16 میلی متر تهیه کرد. شیشه های قرار گرفته در دو طرف پرده از نفوذ گرد و غبار بر روی پرده جلو گیری می کنند. همچنین می توان از پرده های کرکره ای که اصطلاحا ولومی نامیده می شوند برای تنظیم نور ورودی استفاده نمود.

اسکلت یا فریم این نوع پارتیشن از جنس ام دی اف و با قطر 13 سانتی متر ساخته می شود و در وسط آن  یک لایه ام دی اف یا شیشه قرار می گیرد که به آن پارتیشن تک جداره می گونید و در شکل و اندازه های مختلف قابل اجرا است.

ارتفاع پارتیشن ها به عوامل مختلفی چون جریان گردش هوا و عایق بودن در برابر صدا بستگی دارد.

در پارتیشن های تک جداره از شیشه نیز به صورت یک لایه و تک جداره استفاده می شود که طرح آن بسته به دلخواه مشتری می تواند تغییر کند. همچنین از نظر ارتفاع شیشه ها را متناسب با نور محیط استفاده می کنند.

پارتیشن های تک جداره ام دی اف تنها در استفاده از یک لایه ام دی اف یا شیشه و استفاده نکردن از پرده برای آن با پارتیشن دو جداره ام دی اف متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید : کارخانه مبلمان اداری

نقاط قوت پارتیشن های ام دی اف

داشتن ظاهری زیبا و قابلیت هماهنگی با سایر مبلمان اداری

نسبت به انواع پارتیشن همچون آلومینیوم از قیمت مناسب تری بر خوردار است

نصب آسان و سریع

امکان تغییر در شکل و ساختار پارتیشن حتی پس از تولید و نصب

زمان تولید کوتاه نسبت به سایر پارتیشن ها

وزن کمتر ام دی اف نسبت به دیگر متریال مورد استفاده

تنوع در طرح و رنگ و هماهنگی با محیط

ایجاد تنوع در طرح و شکل ظاهری

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری مدرن و کاربرد های آن

نقاط ضعف پارتیشن های ام دی اف

پس از نصب و 2 الی 3 بار جا به جایی قابل استفاده نمی باشند

عدم جا به جایی پس از مونتاژ پارتیشن در محل که بیشتر به دلیل روش های غیر استاندارد تولید ایجاد می شود

در صورت استفاده از اتصالات نا مرغوب و بی کیفیت قابلیت تغییر ساختار و شکل را از دست می دهند

برای استفاده در محیط های خلوت مناسب نمی باشند

تغییر شکل و ساختار ظاهری پس از گذشت زمان که باز به دلیل تولید غیر اصولی صورت می گیرد

بیشتر بخوانید : ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

تقسیم بندی ام دی اف

ام دی اف عموما به دو دسته تقسیم می شوند

ام دی اف های نازک

این نوع ام دی اف که از آن به عنوان فیبر نام برده می شود ، بیشتر در ساخت کفی کشوها ، پشت کابینت ها ، لایه رویی درب ها ، دیوار کوب ها ، پوشش های سقف کاذب و ساخت غرفه های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

ام دی اف های ضخیم

از ام دی اف های ضخیم در ساخت انواع محصولاتی همچون میز ، کمد ، قفسه ، کتابخانه ، نیمکت ، بدنه و درب کابینت ، تخت خواب و انواع سازه های معماری استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری متحرک و مدل های آن

پارتیشن تمام ام دی اف یا تمام چوب

در ذهن اکثر مردم پارتیشن تمام چوب همان پارتیشن ام دی اف می باشد. اما این تصوری است غلط ، زیرا چوب و ام دی اف با هم تفاوت های ویژه ای دارند. برای مثال پارتیشن های چوبی کیوپی به معنی واقعی پارتیشن چوبی می باشند و پارتیشن های ام دی اف همان طور که از اسم آن مشخص است از اسکلتی با جنس ام دی اف به قطر 16 میلی متر ، روکش لمینیت و لبه های از جنس PVC با قطر 2 میلی متر تشکیل شده است. در این نوع پارتیشن از اتصالات رافیکس به منظور جلوگیری در استفاده از پیچ  استفاده می شود تا علاوه بر دقت بالا ، زیبایی خاصی به آن ببخشد. ارتفاع پارتیشن های ام دی اف بسته به ضخامت و ابعاد آن تا 360 سانتی متر می تواند متغیر باشد و در تمامی ابعاد کوتاه ، نیمه بلند و تا سقف تولید و اجرا می شوند.پارتیشن ام دی اف  از نظر ساختاری بسیار مقاوم است و عمر طولانی و ماندگاری بالایی دارد.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری مدرن

نصب پارتیشن اداری

همانطور که بالا اشاره کردیم ،  ادارات و شرکت ها به منظور استفاده بهینه از فضای داخلی شرکت اقدام به استفاده از پارتیشن اداری می کنند. کار اصلی پارتیشن جدا سازی و تقسیم بندی فضای موجود در یک محیط اداری می باشد. علاوه بر این پارتیشن اداری کاربرد های دیگری نیز دارد. با استفاده از پارتیشن اداری می توان نواقصی چون کج بودن دیوار ، فضا های پرت که عملا بدون استفاده می مانند و همچنین ستون های موجود در ساختمان را پوشاند.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری چیست ؟

·          

نکاتی مهم در انتخاب پارتیشن مناسب

قبل از انتخاب پارتیشن مورد نظر ، سه سوال مطرح می شود که با جواب به آن ها می توانید بهترین پارتیشن را برای محیط کاری خود انتخاب کنید.

هدف اصلی شما در انتخاب پارتیشن اداری تک جداره یا دو جداره چیست؟

استفاده از پارتیشن های اداری به شما کمک می کند تا فضای موجود را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کنید و بر اساس نیاز در هر بخش آن را اولویت بندی نمایید. به طور مثال اگر در بخشی میزان صدا و آرامش در اولویت باشد استفاده از پارتیشن های تک جداره گزینه مناسبی نمی باشد.

بیشتر بخوانید : ویژگی های پارتیشن اداری شیشه ای

آیا در نصب پارتیشن محدودیت وجود دارد؟

برای نصب پارتیشن از شیوه های متفاوتی استفاده می شود که هر کدام به فضای مورد استفاده بستگی دارند. بسته به ویژگی های هر فضایی از مدل های مختلفی استفاده می شود ، مثلا در نصب برخی پارتیشن ها آن ها را از سقف آویزان می کنند و در برخی دیگر به زمین چفت می شوند. این موضوع بستگی به این دارد که آیا سقف شما تحمل حمل بار اضافی را دار می باشد یا خیر. یا اینکه خود شما با توجه به سلیقه کدام را ترجیح می دهید.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری و نکات مربوط به آن

شکل ظاهری پارتیشن به چه شکلی باشد؟

مسئله زیبایی و زیبایی شناسی امری مهم است. مثلا اگر شما میخواهید از پارتیشن برای یک اتاق کنفرانس شیک ، بیمارستان و یا یک هتل مجلل استفاده کنید باید به ظاهر و زیبایی آن نیز توجه فراوانی داشته باشید. اما اگر برای فضایی که به اصلاح فضایی پشت پرده است مورد استفاده قرار گیرد ، بیشتر باید به کارایی و عملکرد آن توجه شود و مسئله زیبایی از اهمیت کمتری بر خوردار می شود.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری شیشه ای

مراحل نصب پارتیشن اداری ام دی اف

قبل از شروع به نصب پارتیشن اداری ام دی اف نیاز به وسایل مخصوصی دارید که در میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جعبه ابزار کامل و مخصوص نصب ام دی اف

دستگاه پمپ باد

دلر برقی

دلر هیلتی

دلر شارژی

دستگاه تیو پانچ اسکایپ

عمود بُر

برای نصب پارتیشن اداری ام دی اف می بایست ابتدا تمامی تیرک ها ، قید ها و پنل ها را از یکدیگر جدا کنیم و سپس شروع به ساخت نماییم. در مرحله بعدی قید ها را که برای ساخته شدن لت ها به اندازه 10 سانتی متر برش خورده اند را همراه با تیرک های بلند PVC جدا می کنیم و سپس با دستگاه اسکایپ و به کمک دلر شارژی و پیچ و مهره به هم متصل می کنیم. پس از آن تیرک های بلندی که دارای PVC می باشند از کناره ها به لت ها پیچ کرده و آن ها را به منظور شکل گیری اسکلت کلی متصل می کنیم. پس از این کار شروع به نصب کردن درب ها می کنیم  تا درست در جای خود قرار بگیرند و بتوان محل قرار گیری آن ها را تنظیم نمود. در مرحله بعدی شروع به بستن پنل ها البته از قسمت کف می کنیم تا در صورت لزوم بتوانیم شیب زمین را با استفاده از پارتیشن بگیریم.

بعد از بسته شدن پنل ها قاب های شیشه ای را همچون پنل ها ، از قسمت پایین نصب می کنیم به طوری که قاب شیشه ها حتما با شیشه ای که بر روی قاب بسته می شود روی کار نصب شود و پس از آن می توان پنل قسمت بالایی را روی شیشه در نظر گرفت و با پیچ اسکایپ و یا از داخل به صورت گونیا پیچ کرد. پس از نصب نمای بیرونی کار ، نوبت به این می رسد تا لت های پارتیشن را به زمین پیچ کرد و حتما باید محکم بسته شوند تا در صورت نیاز به باز و بسته کردن درب لت ها ، خود پارتیشن هیچ تکانی نخورد. بعد از این کار نوبت به نمای پشت کار می رسد که همانند نمای بیرونی صورت می گیرد.

پارتیشن های دو جداره به دلیل داشتن ضخامتی به قطر 13 میلی متر از قدرت ایستایی بالایی بر خوردار هستند. به همین دلیل ، این نوع پارتیشن ها با دیوار های آجری ، بتنی یا گچی قابل قیاس هستند. همچنین به سبب داشتن روکش های PVC  طرح دار بر روی ام دی اف ، این پارتیشن ها ظاهر زیبا تری نسبت به سایر دیوار ها دارا می باشند. البته تمام این موارد بستگی به نوع استفاده و کاربرد آن در محیط های کاری مختلف دارد.

بیشتر بخوانید : پارتیشن اداری دو جداره

از وبسایت تنها شرکت مبلمان اداری در غرب تهران

مبلمان اداری آدینا

دیدن فرمایید .