مبلمان اداری با روکش چرمی بهتر است یا پارچه‌ای

در مبلمان اداری علاوه بر کیفیت محصولات و سازه‌ها باید به زیبایی آن‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشت، روکش‌ها تأثیرات بسیار زیادی بر روی راحتی و دوام و همین‌طور کیفیت هر نوع از مبلمان اداری را دارند. در ادامه به بررسی انواع روکش‌های چرمی مبلمان اداری و روکش‌های پارچه‌ای و مزایا و معایب این دو روکش پرطرف‌دار می‌پردازیم. مبلمان اداری شامل تجهیزات مختلفی از وسایل ضروری و جانبی برای محیط اداری می‌باشد که در طرح‌ها، جنس و مدل‌های مختلفی در بازار عرضه شده است.

 

 

 

گران‌ترین چرم دنیا روی مبلمان اداری

در حال حاضر بهترین نوع چرم، چرم شتر می‌باشد که طبیعتاً دارای قیمت بسیار گرانی هم است. معمولاً صندلی‌های اداری و مبل اداری که از جنس چرم ساخته شده‌اند دارای رنگ‌های گرم و تیره‌اند. این نوع رنگ‌ها بسیار به چشم همه ما آماده است به عنوان مثال رنگ‌هایی نظیر قهوه‌ای، زرد، کرم، بژ، سیاه، شتری، خردلی و غیره از این دسته می‌باشند.

مبل اداریمشاهده کاتالوگ محصولات

محبوب‌ترین روکش‌های چرمی

می‌دانیم که با گذشت زمان چرم های مصنوعی وارد بازار شدند که این روزها بیش‌تر از این نوع جنس استفاده می‌شود. چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی دارای کیفیت و قیمت کمتری است. از این رو توانسته که محبوبیت زیادی را در بازار از آن خود کند.

انواع چرم مصنوعی در گسترده ای از رنگ‌ها موجود می‌باشند. حتی شما می‌توانید چرم مصنوعی به رنگ صورتی را نیز مشاهده کنید. به طور کلی چرم مصنوعی و چرم طبیعی از سایر متریال‌های مورد استفاده در جنس صندلی اداری، دارای دوام بیش‌تر و کیفیت بهتری است. از طرف دیگر استفاده از صندلی اداری چرم می‌تواند محیط اداری را بسیار شکیل و با شکوه سازد.

 

تأثیر رنگ چرم برای صندلی اداری و مبل اداری

  • رنگ انتخاب شده برای روکش چرم صندلی اداری تأثیر به سزایی در چیدمان دارد؛
  • سعی کنید در انتخاب رنگ صندلی‌های خود دقت بسیار بالایی به خرج دهید،

چرا که بعد از ارگونومیک بودن محصولات اداری رنگ آنها یکی دیگر از ویژگی‌های خاص به حساب می‌آید؛

  • رنگ چیدمان شما تأثیر زیادی بر افرادی که به محیط شما مراجعه می‌کنند دارد؛
  • همچنین طبق روان‌شناسی رنگ‌ها، هر رنگ نوعی انرژی منحصر به فرد خود را دارد، اگر برای کارمندان خود صندلی اداری تهیه می‌کنید خارج از بحث ارگونومیک بودن آن به رنگ‌های آن نیز توجه داشته باشید زیرا که انتخاب رنگ‌های سرد و گرم باید متناسب با فضا باشد؛

 

چگونه رنگ روکش چرم را انتخاب کنیم؟

  1. همجواری: به هر سه دسته از رنگ‌ها که در دایره رنگ کنار یک دیگر قرار گرفته باشند .
  2. مکمل: رنگ‌هایی که در دایره رنگ روبروی یک دیگر قرار دارند.

بررسی انواع رنگ‌ها:

  • رنگ‌های سرد: از سبز تا بنفش در دایره رنگ‌های سرد نامیده می‌شوند.
  • رنگ‌های گرم: از قرمز تا زرد در دایره رنگ‌های گرم نامیده می‌شوند (که در فضای کار انگیزه کار را بالا می‌برند از استفاده این رنگ‌ها در چیدمان غافل نباشید.)
  • رنگ‌هایی آرام که بیشتر مناسب فضاهای آرام و سوت و سکوت و آرام شدن ذهن می‌باشد.
  • رنگ‌های روشن: سایه های روشن هر رنگ، نرم و لطیف به نظر می‌رسند.
  • رنگ‌های تیره: سیاه و رنگ‌های تیره ی دیگر، رایحه ای از وقار و سنگینی.
  • رنگ‌های زنده: رنگ‌هایی همانند قرمز دارای ویژگی قدرتمندی و نیرومندی هستند.
  • رنگ‌های کدر: رنگ خاکستری را وقتی با رنگ‌های دیگر قاطی کنید از ارزش و خاصیت رنگ کم می‌کند
  • و سایهٔ مبهمی را باقی می‌گذارد و کمی آزار دهنده است.

صندلی اداریمشاهده کاتالوگ محصولات

مبلمان اداری با روکش پارچه‌ای

پارچه یکی از روکش‌های رایج در هر نوع مبلمان از جمله مبلمان اداری است که جنس آن بر اساس کارکرد مبلمان، ضخامت، مقاومت، عوامل محیطی که می‌تواند منجر به آسیب زدن به آن شود و … انتخاب خواهد شد. معمولاً در مورد مبلمان‌هایی با روکش مبلمان اداری پارچه‌ای باید گفت این نوع از مبلمان‌ها دارای ضخامت بیشتری هستند که در محیط های اداری به کار می‌روند. مبلمان اداری پارچه‌ای می‌تواند برای صندلی ها، میز ها به خصوص میزهای مدیریتی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری و محیط کار جانبی

 

بررسی کامل روکش های چرم و پارچه‌ای مبلمان اداری

همان‌طور که گفتیم، کیفیت روکش یکی از عیارهای مهم در تعیین کیفیت، راحتی و زیبایی مبلمان‌ها به خصوص مبلمان اداری است که لازم است در انتخاب آن دقت شود.

 

مزایا روکش مبلمان اداری چرم

  • این نوع روکش می‌تواند برای انواع مختلفی از مصالح و در کنار این مصالح اعم از چوب، فلز و استیل به کار رفته و با رنگ و طرحی که دارد، با آنها هارمونی و زیبای خاصی داشته باشد.
  • افزایش زیبایی ظاهری و سبک و دلنشین کردن محیط
  • دوام و ماندگاری بالا یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع روکش‌ها است که می‌تواند سال های بیشتری استفاده شود.
  • ایجاد یک حالت غنا و اصالت، ویژگی دیگری است که روکش‌های چرمی می‌توانند داشته باشند. در واقع با توجه به رنگی که دارند، به خوبی می‌توان از طرح و رنگ آنها برای ایجاد یک محیط با سبک مبلمان اداری کلاسیک استفاده نمود و عظمت محیط شرکت را افزایش داد.
  • چرم یکی از متریال های با کیفیت و لاکچری به حساب می‌آید.
  • چرم مصنوعی یکی دیگر از زیرشاخه‌های روکش‌های چرمی است که برخی از ویژگی‌های چرم طبیعی را دارد ولی هزینه آن ارزان‌تر است.
  • بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به آلرژی
  • مبل‌های چرمی نسبت به مبل‌های پارچه‌ای به راحتی می‌توانند با یک دستمال مرطوب پاک و تمیز شوند.

معایب مبلمان اداری چرمی

  • شاید مهم‌ترین عیب مبل چرم، هزینه بالای آن است.
  • عیب دیگر سرد بودن این مبلمان‌ها در فصل زمستان و گرم بودن آن در تابستان است که می‌توان موجب تعریق شود.
  • معمولاً در مبلمان چرم فنر به کار نمی‌رود. (امکان سفارشی سازی در مجموعه مبلمان اداری یکتا وجود دارد.)

صندلی اداری کلاسیکمشاهده کاتالوگ محصولات

مزایا روکش مبلمان اداری پارچه‌ای

  • بسته به نوع پارچه راحتی بسیار خوبی را دارند.
  • بسته به نوع طراحی و تولید ارگونومی آن نوع مبل‌ها هم می‌توانند سفت تر و هم می‌توانند نرم تر از مبلمان با روکش چرمی باشند.
  • مقاومت یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این نوع روکش است.
  • رنگ و طرح‌های مختلف این نوع روکش نسبت به مبلمان‌های چرمی بسیار بیشتر و متنوع‌تر است.
  • در مقایسه با مبل‌های چرمی هزینه کمتری دارد.

 

معایب مبل و صندلی اداری با روکش پارچه‌ای

  • از معایب این روکش می‌توان به لکه برداری آن اشاره نمود. تمیز کردن این نوع روکش‌ها سخت‌تر از مبلمان‌های چرمی است.
  • نسبت به مبلمان‌های چرمی عمر و دوام کمتری دارند.

صندلی انتظارمشاهده کاتالوگ محصولات

تفاوت مبل اداری و مبل خانگی

مشخصاً رسمی‌تر بودن محیط‌های اداری در مقایسه با فضای خانه، دقیقاً موضوعی است که سبب تمایز مبل اداری با مبل خانگی شده است. به همین دلیل است که مبل اداری عموماً از شکل مستحکم‌تر، رنگ‌های متناسب با فضای اداری و متریال‌هایی بادوام‌تر به فروش می‌رسند.

با چه میزان هزینه، می‌توان برای خرید مبل اداری از شرکت ما اقدام کرد؟

طبیعی است که مبل اداری با کیفیت و استحکام بالاتر، هزینه خرید را هم افزایش می‌دهد. همه ویژگی‌های موجود در مبل اداری است که بر روی قیمت نهایی آن تأثیر گذار می‌باشد. نوع متریال، جنس روکش و پایه‌ها، طبی بودن مبل و… همگی باید با کیفیت و مرغوبیت بالا انتخاب شوند. این ویژگی‌ها به ایجاد حس راحتی و آرامش در کارمندان، به افزایش راندمان و کارایی شرکت نیز کمک می‌نمایند.

بیشتر بخوانید : طراحی فضای اداری با بودجه محدود

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان و متخصصین مجموعه مبلمان اداری یکتا کافی است با ما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را و بهترین کیفیت ممکن را با کمترین قیمت به شما پیشنهاد دهیم.