ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن چگونه است ؟ ساخت پارتیشن اداری و پیاده سازی آن طبق چه فاکتورهایی انجام می شود ؟ انواع پارتیشن اداری چیست و کاربرد آن ها چگونه است ؟ همه این ها سوالاتی بودند که مخاطبانن پارتیشن اداری در هنگام خرید به آن ها بر خواهند خورد . در ادامه این مقاله با عنوان ” ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن ” همراه تیم تحریریه مبلمان اداری یکتا باشید تا پاسخ این سوالات و سوالات این چنین را به شما بدهیم .

زمانی که بحث پارتیشن اداری مطرح می شود باید چند نکته کلیدی را به خاطر بسپارید . در ایتدای کار کارشناس این حوزه در فضای مد نظر مشتریان حضور پیدا می کند و با اندازه گیری متراژ محیط اداری ، بهترین طرح های را به مشتریان ارائه می دهد . بهتریین حالت و طرح زمانی بوجود می آید که فضای مورد نظر بدون پرتی باشد . معمولا سازنده ها برای محیط های اداری عمدا سالن های بزرگ را دیوار کشی نمی کنند تا هر کس که قرارا است در آن جا مستقر شود ، بر حسی نیاز خود و سلیقه و کاربرد خودش آنجا را پارتیشن بندی کند .

اما گاها پلان محیط شما به گونه ای است که پارتیشن بندی آنجا عملا غیر ممکن یا دشوار به نظر می رسد ، ما در شرکت مبلمان اداری یکتا با همکاری کارشناسان این حوزه ، تضمین بهترین طراحی دکوراسیون داخلی را با هر مدل و شرایط خاص به شما مشتریان عزیز می دهیم ، کافی است از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت ، با ما تماس بگیرید .

دلایل استفاده از پارتیشن اداری

معمولا در فضای اداری از محیط به صورت بهینه استفاده نمی شود . یکی از راه حل های استفاده مناسب و کاربردی از فضای اداری ، پارتیشن اداری می باشد . به طور مثال فرض کنید که یک سالن بسیار بزرگ بدون دیوار دارید ، برای تقسیم بندی کردن این حیط به بخش های مختلف به دلیل کارایی بیشتر می توانید از پارتیشن های اداری استفاده کنید .

علاوه بر این ها پارتیشن های اداری علاوه بر جلوه زیبایی که به محیط می بخشند ، انعطاف پذیری بسیار بالا و هزینه نگهداری پایینی را دارند . حتی اگر شما در یک محیط اداری اجاره نشین هستید نگران نباشید چرا که پارتیشن های اداری مانند دیوار های گچی نیستند و به راحتی قابل حمل هستند و می توانید در محیط های دیگر هم از آن ها استفاده کنید .

در ادامه با ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن بیشتر آشنا خواهید شد .

اگر بخواهیم یک تعریف کلی برای پارتیشن های اداری را بیان کنیم بهتر است بگوییم تفکیک فضای اداریی برای بالا بردن راندمان کاری هر دپارتمان و بخش در یک سازمان و شرکت . این تقسیم بندی محیط اداری مستلزم نکاتی است که هرکدام لازم و ملزوم هم می باشند استفاده از پارتیشن های تک جداره یا پارتیشن دوجداره و انتخاب آن ها بر حسب نوع کاربری شما ، یکی از این نکات می باشد . در ادامه برای درک بهتر ان مفاهیم مراحل کامل ساخت پارتیشن اداری را از صفر تا صد باهم بررسی می کنیم .

1- بازدید اولیه

اولین مرحله بازدید کارشناسان مبلمان اداری یکتا از محل و برداشت متراژ محیط می باشد .  در این مرحله کارفرما نیاز های خود را از فضا ، چینش پرسنل و تعداد آن ها را بیان می کند . در قسمت برداشت اولیه کارشناسان قسمت هایی هم چون ورودی ، پنجره ها برای انعکاس نور ، فضا های پنجره ها برای اتصال پارتیشن به دیوار ، طرح و جنس ، سرمایش  و گرمایش ، هواکش ها و در اخر مسیر های حمل قطعات پارتیشن اداری به محل نصب را بررسی می کند .

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

2- طراحی

در این مرحله پس از اندازه گیری فضای شما ، متراژ محیط به همراه عکس ها و نکات لازم به طراحان ما در شرکت مبلمان اداری یکتا داده می شود و طبق متراژ دقیق ، فضای شما را به صورت دو بعدی ترسیم می کنند . نکات را مورد بررسی دوباره قرار می دهند و چندین نمونه طرح اولیه دوبعدی را به سر انجام می رشانند که نحوه چنیش و متراژ محصولات مقدار بسیار کمی متفاوت است ، همه این طرح های اولیه به دست کارفرما می رسد و کامن های لازم را به کارشناسان ما می دهد . این تغیرات تا زمانی صورت می گیرد که کارفرما تایید نهایی را به کارشناس مربوطه بدهد . پس از انجام تغییرات لازم و تایید نهایی طرح سه بهدی محیط را به مشتریان خود ارائه می دهیم تا از رنگ و نوع چینش واقعی محیط خود بیشتر آگاهی داشته باشند . از مهمترین نکاتی که بایید در این مراحل طراحی دقت داشت ، مسیر های تردد است . ابعاد راهرو ها و ورودی ها ، برای دسترسی به محیط اداری و تعامل کاربران ، اهمیت دارد.

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

3- تایید رنگ و طرح

در این مرحله پس از ارائه طرح های مختلف و تایید طرح نهایی توسط کارفرما که در آن متراژ محیط و جاگیری پارتیشن ها و در ها و چینش میز های اداری و … وجود دارد  ، برآورد قیمت و پیش فاکتور برای کارفرما ارسال میگردد .  البته لازم است بدانید که تایید رنگ نهایی ام دی اف نیز در این مرحله با ارسال کد رنگ ها از طریق پیام و عکس های واضح و یا ارسال سمپل های ام دی اف به کار فرما صورت میگیرد .

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

4- چک سایز نهایی

چک سایز نهایی به منظور کنترل متراژ موجود در نقشه ها با محیط اصلی می باشد تا مغایرتی نداشته باشند . قطر دیوار ها ، ابعاد داکت ها ، قرنیز ها و ابعاد ستون ها و همینطور جنس دیواره ها و سقف و کف از مواردی هستند که باید در این مرحله بررسی کارشناس شوند .  برای بالا بردن دقت در اجرای پارتیشن بندی معمولا جزییات نقشه ها در کف زمین در ابعاد واقعی ترسیم می شوند تا راهنمای بزرگی برای نصاب های ما باشد .

5- ساخت پارتیشن اداری

دیگر نوبت آن رسیده که ساخت و تولید پارتیشن اداری صورت پذیرد . کارخانه مبلمان اداری بکتا با بهره گیری از دستگاه های روز دنیا و همکاری با متخصصین این امر با سرعت و کیفیت بالا این کار را شروع می کند . پس از برش و انجام تمام مراحل روی ام دی اف ، تهیه شیشه ها و داکت ها و بسته بندی آماده حمل می شود .

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن

6- نصب

نصب به عنوان آخرین مرحله در ساخت پارتیشن اداری و مراحل آن معرفی می گردد . نصب نمای آخر و پلان آخر کار ما می باشد و باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد . یکی از دشوارترین قسمت های این کار نصب آن محسوب می شود . ما در شرکت مبلمان اداری یکتا با همکاری نصابان ماهر و باتجربه تاکنون با بیشترین کیفیت ممکن پارتیشن اداری را تحویل مشتریان خود داده ایم البته لازم است بدانید که این امر فقط مختص پارتیشن های اداری نمی باشد . انواع میز اداری و کتابخانه اداری و به طور کلی تمام مبلمان اداری ما بهترین کیفیت را به شما ارائه میدهند .