دکوراسیون اداری دفتر وکالت

دکوراسیون اداری دفتر وکالت موضوع امروز مما در این مقاله است و قصد داریم در مورد نحوه چگونگی اجرا و طراحی دکوراسیون اداری برای انواع مختلفی دفاتر وکالت صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که می دانید اولین و مهم ترین هدف در طراحی دکوراسیون اداری یک فضا، القا و ایجاد انرژی مثبت و حس آرامش در افرادیست که در آن مکان حضور دارند می باشد. در کنار توجه به این هدف مهم باید طراحی دکوراسیون داخلی با نوع کاربری فضای مورد نظر ، تناسب داشته باشد. لازمه رسیدن به این تناسب داشتن اطالاعات کافی در مورد روحیات، سنین و به طور کلی اطلاعات روان شناسی از افرادی است که در آن فضا حضور خواهند داشت. در ادامه به بررسی این جنبه از طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت می پردازیم.

به طور معمول افرادی که به دفتر وکالت مراجعه می کنند درگیر مشکل یا مشکلات حقوقی شده اند، بنابراین طبیعی است که با بار زیادی از استرس، اضطراب و دلهره همراه هستند . حتی در مواردی از قبیل مشکلات خانوادگی احساس عدم امنیت نیز به موارد ذکر شده اضافه می شود. در کنار همه این ها از آن جایی که غالبا هزینه های امور وکالت بالاست، مراجعین فقط در صورت کسب اعتماد کامل مجاب می شوند که باز هم به آن دفتر مراجعه کنند. پس ما با عده ای مراجعه کننده با بار منفی روحی بالایی مواجه هستیم که باید در طراحی خود حداکثر دقت و ظرافت خود را برای کاستن از این بار منفی به خرج دهیم. علاوه بر همه این ها ما با فضایی رو به رو هستیم که به طور مستقیم با قانون و قوانین سر و کار دارد؛ پس در طراحی خود باید به گونه ای عمل کنیم که مراجعین به محض ورود، این ارتباط مستقیم را درک کنند. از طرفی دیگر باید در طراحی خود حس امید به آینده را در ذهن مراجعین القا کنیم چرا که آن ها برای روزهای بهتر پا به چنین فضایی گذاشته اند. این ظرافت ها شامل انتخاب متریال مورد استفاده در طراحی، انتخاب رنگ ها، قرار گیری و چیدمان عناصر مختلف و نور پردازی می باشد. البته میزان فضایی که در اختیار طراح قرار می گیرد نیز بر روی تمامی موارد بالا تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بررسی چند مورد از دفاتر وکالت و نحوه طراحی دکوراسیون آن ها می پردازیم.

در ادامه همراه ما باشید ” مبلمان اداری یکتا “

انواع دکوراسیون دفتر وکالت

همان طور که می دانید طراحی دکوراسیون اداری به دو دسته اصلی کلاسیک و مدرن تقسیم می شود. استفاده از هر سبک در جایگاه مناسبش می تواند ما را به نتایج دلخواه مان در طراحی برساند. آن چیزی که به ما کمک می کند تا تصمیم بگیریم از کدامین سبک طراحی استفاده کنیم در درجه اول کاربری فضای مورد نظر است. در استفاده از سبک های طراحی دکوراسیون همیشه سه راه حل پیش روی ما قرار دارد. نخست طراحی بر اساس سبک مدرن، دوم طراحی بر اساس سبک کلاسیک و سوم طراحی بر اساس تلفیقی از این دو. چیزی که باید بدانیم آنست که در برخی فضا ما حق استفاده از یک سبک را نداریم؛ البته نه اینکه نتوانیم از آن سبک در آن فضا استفاده کنیم بلکه بدان معنی که استفاده از آن سبک در آن فضا ما را از اهداف اصلی طراحی دور می کند مگر اینکه بخواهیم با ایجاد تضاد جلب توجه کنیم.

بیشتر بخوانید : مبلمان اداری کلاسیک

در ادامه این موضوع به عنوان مثال فضایی را در نظر بگیرید که فعالیت های مدرن و پیشرفته ای در آن ها انجام می شود ( مثل استدیوی ساخت بازی های رایانه ای ). طبیعیست که مناسب ترین سبک برای طراحی دکوراسیون این فضا استفاده از سبک مدرن است؛ اما استفاده از سبک کلاسیک به معنای غلط بودن نیست، چه بسا با به خرج دادن ظرافت های بسیار بتوان نتایج خوبی را از این طراحی خاص کسب کرد. اما روی سخن ما با افرادیست که تازه به دنیای بزرگ و پیچیده دکوراسیون پا گذاشته اند و الزامیست که در ابتدای راه باید از قواعد و قوانین پیروی کرد. مثال بالا را برای سبک کلاسیک هم می توانیم بزنیم. فرض کنید قرار است دکوراسیون فضایی را طراحی کنیم که در آن جا به ساخت صنایع دستی پرداخته می شود. طبق قواعد و چارچوب ها مناسب ترین سبک برای طراحی دکوراسیون این فضا، سبک کلاسیک می باشد.

مبلمان اداری مدرن : بیشتر بخوانید

بیشتر در مورد دکوراسیون اداری بخوانید 

دکوراسیون دفتر وکالت کوچک

این نکته بر هیچ کس پوشیده نیست که در طراحی هر آن چه فضایی که در اختیار طراح قرار می گیرد کوچک باشد، به همان میزان طراح به سمت یک طراحی مینیمال حرکت می کند؛ چرا که به کار بردن زیاد المان ها و استفاده زیاد از رنگ های باعث بالا بردن تنش در فضا می شود. از طرفی فضا را کوچک تر نشان می دهد و این احساس نوعی خفگی و تحت فشار بودن را در شخص ایجاد می کند.

استفاده از مبلمان اداری خطی اولین نکته ای است که می تواند به یک طراحی مینیمال برای فضای کوچک کمک کند. هم چنین باید حواسمان باشد که تا حد ممکن از میز اداری کمتر و کوچک تر با طراحی مناسب در این فضا استفاده کنیم. از آن جایی که وجود برخی وسایل مانند پرونده ها و کتاب های تخصصی در دفتر الزامیست، باید تمامی دقت خود را در شلوغ نشدن فضا به خرج دهیم. لازمه انجام این کار هم بهره بردن از کمد اداری و کتابخانه های اداری مناسب می باشد .

دکوراسیون اداری فضاهای کوچک: بیشتر بخوانید

دومین نکته مهم در طراحی چنین فضای کوچکی رنگ ها هستند. به دلیل کوچک بودن فضا، ما حق استفاده از تنوع رنگی بالا را نداریم. بهترین رنگ زمینه برای چنین فضاهایی رنگ طوسی یا خاکستریست.

سومین نکته در طراحی، نور پردازی مناسب برای فضا می باشد. باز هم به دلیل فضای محدود باید شدت نور را به شکل درست کار کنیم؛ چرا که نور زیاد خود باعث افزایش تنش و اضطراب می شود. همچنین می توانیم با استفاده از نور های رنگی ملایم به انتقال هر چه بیشتر آرامش در محیط اداری کمک کنیم.

در ادامه توضیح خواهیم داد که بهتر است میز منشی و دیگر کارکنان ( میز کارشناسی ، میز مدیریت و … ) رو به روی مراجعه کنندگان نباشد. اما گاهی اوقات به دلیل نبود فضای کافی و کوچک بودن دفاتر وکالت این اتفاق می افتد. در این صورت توصیه می کنیم از میز های اداری بلند برای برقراری کمتر تماس چشمی بین کارکنان و مراجعه کنندگان استفاده کنید. استندها هم گزینه خوبی برای ایجاد این فاصله به شمار می روند.

یکی دیگر از المان هایی که در طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت کوچک موثر است نصب آینه بر روی دیوار ها می باشد. وجود دیوار، فضای دفتر اداری شما را بزرگ تر نشان خواهد داد.

شاید شما به دلیل فضای کم نتوانید اتاق بایگانی را از اتاق اصلی جدا کنید. در این صورت حتی الامکان سعی فقط آن دسته از موارد خیلی ضروری را در اتاق اصلی نگه دارید تا از شلوغ شدن دفتر جلوگیری شود.

مبلمان اداری آدینا: بیشتر بخوانید

دفتر وکالت شیک

دفتر وکالت از جمله فضاهای به شمار می رود که ما برای هر چه شیک تر بودن آن دستمان باز است. چرا که شیک بودن آن باعث اعتبار بخشی به آن فضا می شود و این اعتبار مستقیم به مراجعین القا می شود. البته که شیک بودن فضای اداری برای تمام کسب و کار ها بسیار مهم و حائز اهمیت است .  برای به تحقق رساندن این هدف دو المان بسیار به ما کمک می کند. یکی رنگ ها و دیگری وسایل تزئینی و دکوری مورد استفاده در اتاق. رنگ هایی که در این مسیر به ما کمک می کنند عموما رنگ های گرم هستند. اشتباهی که در طراحی دکوراسیون اکثر دفاتر وکالت انجام می دهند استفاده بیش از حد از رنگ های خنثی می باشد. این کار حس عدم تحمل را در افراد بالا می برد. اما اگر آن ها را در کنار رنگ های گرم به کار ببریم دو حس آرامش و صمیمیت را در کنار هم خواهیم داشت. هم چنین با استفاده از وسایل دکوری و تزئینی دارای اصالت می توانیم به دفتر وکالت خود اعتبار بیشتری ببخشیم.

همان طور که گفتیم برای اعتبار دادن به دفتر خود باید رنگ های گرم استفاده کنیم. به کار گیری نور زرد در این راستا کمک زیادی به ما می کند. اگر دفتر وکالت ما پنجره دارد می توانیم با استفاده از پرده های حریر رنگ روشن هم از نور طبیعی بهره ببریم وهم انرژی مثبت دفتر را بالا برد. اما چرا تاکید ما به استفاده از رنگ های روشن و نور کافی در دفتر وکالت است؟ در پاسخ باید گفت که همه ما در ذهنمان ثبت است که بیشتر انسان ها در تاریکی دچار حس ترس، اضطراب و نگرانی می شوند و این موضوع را خصوصا در کودکی خود و یا دیگران یافته ایم. در مورد استفاده از کاغذ دیواری نیز باید بگوییم کاغذ دیواری های رنگ روشن با اشکال یا خطوط منظم برای دکوراسیون دفتر وکالت ما بسیار مناسب است. این خطوط و اشکال منظم تداعی کننده قوانین هستند و به مراجعه کننده این حس را القا می کند که وکیلی را انتخاب کرده که به قوانین کاملا مسلط است و اشراف کامل دارد. هرگز از کاغذ دیواری های تیره رنگ در دفتر وکالت استفاده نکنید؛ چرا که تنش را بالا برده و این اصلا برای محیط مورد نظر ما مناسب نیست. یادمان باشد هر حس و انرژی که مراجعه کننده دریافت می کند، آن را در رفتار و کلامش می توان یافت و در نهایت بر روی کیفیت کار آن وکیل تاثیر مستقیم می گذارد.

در مورد وسایل دفتر هم می توانیم به نوع مبلمان اداری اشاره کنیم. استفاده از مبلمان با چوب تراشی های زیبا و شکیل به شیک بودن دفتر کمک زیادی خواهد کرد. البته راحتی مبلمان اداری هم نباید فراموش شود.

اهمیت مبل اداری: بیشتر بخوانید

 

دکوراسیون اداری کلاسیک: بیشتر بخوانید

 

ادامه این مقاله را در وبسایت مبلمان اداری یکتا بخوانید 

کلیک کنید