صندلی اداری برای کار در خانه

امروزه بسیاری از ما، به صورت نیمه وقت یا تمام وقت، در خانه خود کار می‌کنیم، اهمیت ایجاد و داشتن یک فضای کاری مناسب و راحت در محل زندگیمان به طور کامل احساس می‌شود. انتخاب مبلمان اداری مناسب در منزل نیاز به آگاهی دقیقی دارد. شما در انتخاب صندلی اداری و میز اداری برای یک فضای اداری المان‌های متفاوتی را می‌دانید.

  • آیا برای خریدن صندلی اداری برای کار در خانه چنین المان‌هایی وجود دارند؟
  • در فضای خانه‌های امروزی چگونه می‌توان صندلی اداری را جای گذاری کنید؟
  • کدام بخش از خانه خود را باید برای فضای اداری خود در نظر داشته باشید؟

در ادامه مقاله جمع‌آوری‌شده توسط مجموعه مبلمان اداری یکتا به بررسی این موضوع و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

در ضمن شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت‌ها و ثبت سفارش با کارشناسان ما با ارتباط بگیرید.

«021-44620087 و 002-6262-0902»

  

صندلی اداری مناسب برای کار در خانه

کار درون خانه همان گونه که به آن آگاه هستید یک روش نوین است. این نوع از کار در سال‌های اخیر با روند روبه‌رشدی همراه بوده است. با شیوع پیدا کردن ویروس کرونا استفاده از این روش از کار روز به روز بیشتر می‌شود. اما چیزی که در این مدت برایمان مشخص شد این بود که چطور فضای اداری مناسبی را در خانه برای خودمان ایجاد کنیم. آیا فضاهای خانگی و کار از راه دور مستلزم به ایجاد یک فضای اختصاصی است و… در ادامه این مقاله به این موضوع می‌پردازیم. همچنین به طور کامل نحوه‌ی خریدن مبلمان اداری علی‌الخصوص صندلی اداری مناسب برای کار در خانه را به شما معرفی خواهیم کرد.

اکثریت مردم اشتباه می‌کنند و این کار را دست کم و بی اهمیت در نظر می‌گیرند. آن‌ها به جای خریدن یک صندلی ارگونومیک مناسب، به دنبال ارزان‌ترین گزینه ممکن می‌گردند. اشکال این روند فقط این نیست که محصولات با کیفیت پایین‌تر باید سریع‌تر جایگزین شوند، بلکه صندلی‌های بد باعث معضلات مختلف برای سلامتی و کاهش بهره‌وری می‌شوند.

ما وقت بسیار زیادی را برای کار می‌گذرانیم. از این رو تهیه صندلی اداری مناسب برای خانه مهم است. این امر سبب می‌شود تجربه کاری شما در خانه بسیار بهتر بشود. بیایید نگاهی به برخی از دلایل این موضوع بیندازیم.

صندلی‌های اداری نامناسب دشمن سلامتی و بهره‌وری

برای آزمایش کردن یک صندلی اداری راحت می‌بایست ببینید که آیا می‌توانید مدت طولانی روی آن بنشینید یا نه. امکان دارد که بعضی از صندلی‌ها در ابتدای کارشان خوب به نظر بیایند. ولی صندلی‌هایی که از طراحی ضعیفی بهره‌مند هستند همیشه با نشستن‌های طولانی مدت برای فرد ناراحتی ایجاد می‌کنند. بدن انسان‌ها برای نشستن‌های غیر طبیعی طراحی نشده است. زمانی که ستون فقرات شما در وضعیتی قرار بگیرد که طبیعی نباشد، وضعیت سلامت بدن شما مورد آسیب قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند مشکلات سلامتی طولانی مدتی را با خود به همراه داشته باشد. اگر به سخن گذشتگان که می‌گفتند «پیشگیری بهتر از درمان» توجه کنید. هزینه بیشتری برای خرید صندلی اداری مناسب صرف می‌کنید.

بیشتر بخوانید: صندلی ارگونومیک و ویژگی‌های آن

 

چیزی که عیان است این است که هر شخص به یک صندلی اداری نیازمند است. یک صندلی اداری که برای ایجاد آرامش و راحتی بسیار زیاد طراحی شده، مناسب است. همان‌طور که صندلی‌های ارگونومیک با در نظر داشتن حالت طبیعی بدن ما طراحی می‌شوند، این موارد را نیز فراهم می‌کنند. همان‌طور که میدانید این نوع از صندلی‌ها قابل تنظیم هستند. به همین علت می‌توانید صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که کاملاً از شما پشتیبانی کند. با مبلمان اداری مناسب از مزایای سلامتی و بهره‌وری ناشی از وضعیت مناسب بدن بهره‌مند شوید.

 

صندلی‌های اداری نیازمند به تعویض

میدانیم که صندلی‌های اداری ارگونومیک باید مدت زمان نسبتاً مناسبی دوام داشته باشند. اما پیداست که عمر آن‌ها محدود است و در نهایت نیاز به تعویض خواهند داشت. بدیهی است که با گذشت زمان، کارایی صندلی اداری شما کاهش پیدا می‌کند. پس مشخص است که از دیدگاه ارگونومی اثربخشی به همراه خواهد داشت. سفتی مواد آن از بین می‌رود. مکانیسم‌های مختلف آن نیز می‌توانند خراب شوند. در نتیجه راحتی آنها با گذشت زمان از بین برود. صندلی‌های اداری مناسب باید 40 تا 70 ساعت در هفته مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: انتخاب و خرید صندلی اداری مناسب

اگر صندلی شما به پایان عمر خود نزدیک می‌شود، احتمالاً شما از قبل متوجه آن می‌شوید. این اتفاق هنگامی آشکار شود که به اندازه قبل احساس راحتی نمی‌کنید یا از کمر شما پشتیبانی نمی‌کند. به هر جهت شما باید از قبل برای آن برنامه ریخته و خود را برای جایگزینی آن آماده کنید

صندلی اداری، پشتیبانی برای کمر

یکی از دلایل مهم برای انتخاب صندلی اداری ارگونومیک این است که آن‌ها به طور مخصوص برای پشتیبانی از کمر طراحی شده‌اند. در صورتی که صندلی‌های اداری معمولی چنین ویژگی‌ای ندارند. این یک ویژگی اختصاصی و مهم است و باید در انتخاب صندلی خود یک اولویت مطلق باشد.

بیشتر بخوانید: کاهش کمر درد با صندلی اداری مناسب

 

مطالعات در این زمینه نشان داده است صندلی‌هایی که فاقد پشتیبانی کمر هستند، ستون فقرات و کمر را در وضعیتی غیر طبیعی قرار می‌دهند. این امر باعث خستگی عضلات ناحیه کمر و خارج شدن از موقعیت طبیعی خود می‌شود، به دیسک‌های ستون فقرات فشار وارد می‌کند، جریان خون در بافت نخاعی کاهش می‌یابد. تمام این مشکلات باعث ایجاد خستگی در عضلات پشت می‌شوند. و فشار زیادی به دیسک‌ها وارد می‌کنند. حتی می‌توانند باعث ایجاد اعصاب خرد شده در پشت بشوند.

بیشتر بخوانید: تجهیز دفتر کار خانگی

 

صندلی‌های اداری با پشتیبانی کمر مشخص است که از این وضعیت جلوگیری خواهند کرد. راحتی و گردش خون طبیعی که باعث ایجاد آن می‌شوند به شما کمک می‌کند تا آرامش بیشتری در هنگام کار داشته باشید. حالت صحیحی به بدن شما می‌دهد و به نوبه خود باعث می‌شود که در کار، کارایی بیشتری داشته باشید.

 

صندلی اداری، بهبودی برای وضعیت بدن

وضعیتی صحیح و مناسب برای بدن یکی از بزرگ‌ترین مزایای داشتن صندلی اداری با کیفیت ارگونومیک است. به همین اندازه می‌تواند دلیل سرمایه‌گذاری در صندلی‌های اداری باشد.

مراحل مختلفی وجود دارد که برای حفظ وضعیت خوب بدن لازم است. پس مشخص است که تهیه صندلی اداری برای خودمان مهم است که به شما امکان راحتی و آرامش بیشتری بدهد.

بیشتر بخوانید: چگونه صندلی اداری راحت انتخاب کنیم؟

نتیجه‌گیری

شما به صندلی‌ای نیازمندید که:

  • به شما امکان این را بدهد تا پاها را صاف نگه دارید. یا روی زمین یا روی تکیه گاه قرار داده شود.
  • فاصله کمی از پشت زانوها و جلوی لبه صندلی ایجاد بکند.
  • بتواند به نوعی قرار بگیرد که اجازه بدهد تا زانوهای شما زیر سطح باسن شما باشند.
  • دارای پشتی قابل تنظیم باشد که به شما کمک کند موقعیت مناسبی برای حمایت از کمر و ستون فقرات خود پیدا کنید.

به شما این امکان را بدهد تا به راحتی موقعیت خود را تغییر دهید. بنابراین شما مدت طولانی دقیقاً در همان وضعیت نخواهید نشست.

 

بیشتر بخوانید: برای انتخاب مبل اداری چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟