آیا میز اداری کلاسیک هنوز هم انتخاب خوبی است؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که آیا هنوز هم میز اداری کلاسیک انتخاب درستی برای مجموعه شما می‌باشد؟ میزهای کلاسیک ویژگی‌های خاص خود را دارند و از متریال متفاوت‌تری نسبت به سایر میزهای مدرن بهره می‌برند. تیم تحریریه شرکت مبلمان اداری یکتا در این مقاله به سؤال شما پاسخ می‌دهد.

امروزه رویکرد بازار دکوراسیون اداری به سمت محصولات سبک مدرن است. پیشرفت تکنولوژی و سبک جدید سازمان‌دهی شرکت‌ها، شکل تازه‌ای به دفاتر اداری آنها داده است. شکلی که استفاده از میز اداری مدرن را در مقایسه با میز اداری کلاسیک به‌صرفه و جذاب می‌کند. اما جالب است بدانید که در این بین هنوز بعضی از افراد به سبک‌های کلاسیک دکوراسیون اداری و میز اداری علاقه‌مند هستند.

  

با تغییر سبک مبلمان اداری به سمت مدرن شاید بسیاری از افراد با وجود علاقه زیاد به میزهای کلاسیک تصور کنند دیگر زمان این نوع میزهای به سر آمده اما واقعیت این است که با وجود موارد گفته شده، هنوز هم یک میز مدیریت کلاسیک می‌تواند از بسیاری جهات انتخابی مناسب باشد. در واقع بهتر است به این موضوع این‌گونه نگاه کنیم: تنها تفاوتی که نسبت به گذشته به وجود آمده، حضور یک سبک رقیب برای مبلمان اداری کلاسیک است.

با انواع چوب برای ساخت میز کلاسیک آشنا شوید

به طور مثال برای ساخت میز مدیریت کلاسیک در دکوراسیون از چوب‌های متفاوتی استفاده خواهد شد. نوع و جنس چوب طبیعتاً بر ظاهر میز و قیمت آن تأثیر می‌گذارد. اما برای خرید و انتخاب میز اداری کلاسیک باید به شرایط کلی و جزئی محل کار خود دقت کنید که در ادامه همین نوشته به آن پرداخته‌ایم.

  • آب و هوا می‌تواند یکی از مؤلفه‌های انتخاب چوب در دکوراسیون باشد. اگر در منطقه‌ای با آب و هوای شرجی زندگی می‌کنید، چوب بلوط بهترین انتخاب است. چرا که از چوب بلوط برای ساخت کشتی استفاده می‌شد، بنابراین مقاومت آن در برابر رطوبت بسیار زیاد است. البته که طیف رنگ گسترده‌ای نیز دارد.
  • چوب گردو پرطرفدارترین چوب در دنیاست. این چوب در عین مقاومت بالایی که دارد انواع طرح و کنده کاری را بر روی آن می‌توان ایجاد کرد. اگر ظاهر چوب برای شما مهم‌ترین مؤلفه است پیشنهاد می‌کنیم چوب گردو را انتخاب کنید چرا که می‌توان رنگ‌های دلخواه بر روی آن زد و با دکوراسیون داخلی هماهنگ شد.

 

  • چوب راش مقاومت زیادی در برابر حمله حشرات دارد. بنابراین اگر منطقه زندگی شما همیشه در معرض آسیب حشرات مختلف است، می‌توانید وسایل چوبی خود را از جنس چوب راش خریداری کنید. ممکن است کمی هزینه پرداختی شما در ابتدا بالا به نظر برسد اما به این توجه کنید که عمر وسایل شما طولانی‌تر، و سرمایه شما حفظ می‌شود.

چه زمانی انتخاب میز اداری کلاسیک خوب است؟

میزهای اداری کلاسیک مانند سایر طرح‌های کلاسیک از ابعاد بزرگ و طرح‌های شلوغ و کار شده بهره می‌برند. یکی از محصولاتی کلاسیکی که بسیار پر طرفدار است میز مدیریت کلاسیک است. میزهای مدیریتی که بر پایه چوب طراحی و تولید می‌شوند و رنگ بندی‌های آن‌ها معمولاً در طیف قهوه‌ای تیره و روشن متغیر است. میز اداری کلاسیک دارای ویژگی‌هایی است که آن‌ها را خاص می‌کند و تبدیل به بهترین انتخاب در شرایط ویژه می‌شوند.

 

رده سنی مشتریان شما می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی مبلمان اداری و دکوراسیون انتخابی شما بگذارد؛ اگر مراجعین و مشتریان شما رده سنی میان‌سال و پیر را دارند بهترین انتخاب میز اداری کلاسیک است. به طور معمول این افراد علاقه بیشتری به میزهای اداری کلاسیک داشته و در مواجهه شدن با چنین فضاهایی احساس بسیار بهتری خواهند داشت.

در وهله دوم همچنین این نوع از مبلمان اداری برای اداراتی که نیازمند ایجاد فضای رسمی هستند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

البته حوزه فعالیت شما می‌تواند بر این موضوع مؤثر باشد. به‌عنوان‌مثال یک شرکت استارتاپی و بر پایه تکنولوژی طبیعتاً سنخیتی با سبک کلاسیک ندارد ولی این در حالی است که یک شرکت قدیمی در حوزه مد و لباس فاخر یا طلا و جواهرات، یا حتی دفاتر وکالت می‌توانند از طراحی کلاسیک دفتر کار خود بیشترین بهره را ببرد.

هنگام انتخاب میز اداری کلاسیک به این موضوع توجه کنید

هنگام انتخاب میز اداری کلاسیک باید در نظر داشته باشید که مساحت فضای دفتر و تعداد کارکنان چقدر است. میز اداری کلاسیک به نسبت نمونه‌های میزهای مدرن از اندازه‌های بزرگ‌تری برخوردار هستند. این موضوع باعث می‌شود که برای طراحی یک محیط با سبک کلاسیک باید از فضای بزرگی استفاده کنیم. در واقع یک میز مدیریت کلاسیک باید در یک محیط بزرگ قرار بگیرد تا زیبایی خود را نشان دهد. در مورد تعداد پرسنل مجموعه نیز بهتر است این را بدانی که اگر از تعداد کمتری بهره می‌برید، میز اداری کلاسیک یک انتخاب خوب برای شماست.

 

انتخاب میز اداری کلاسیک چه زمانی توصیه نمی‌شود؟

 

  • دفاتر اداری کوچک با تعداد پرسنل بالا، نباید از میز اداری کلاسیک استفاده کنند؛
  • محیط‌هایی که نیازمند جنب و جوش دارند و افراد مدام در حال برقراری ارتباط با یک دیگرند برای ای سبک مناسب نیست؛
  • میز اداری کلاسیک برای فضاهایی که هنگام کار نیازمند تجهیزات جانبی زیادی هستند، مناسب نیست ( استفادی از کامپیوتر و فکس و پرینتر جالب نیست).